lørdag 14. januar 2012

Første rundtur i hagen 2012

I går var det et nydelig, friskt vårvær,
og jeg var ikke sen om å
ta med mitt kamera på en liten rundtur i hagen...
noe kom med grønne, friske skudd, mens andre steder
sto det rester fra høsten og vinteren, altså vissent og brunt.


I skogen bak huset rådet stillhet...nydelig.


Det lille arbeidsbordet jeg har i hagen står
klar til bruk...og rødpilen ser ut til å vokse 
seg kraftig og fin.


Heggen er grønnere enn noensinne, se så
blanke og vakre blader!


Dette er stauden jeg plantet i en
krukke i fjor, som allerede har mange, grønne skudd,
nå venter jeg bare på de vakre, blå blomstene.


Fuglebadet er rede til å ta i mot
småfugler som har lyst til å avkjøle seg
når varmen kommer...


Grønn buksbom med en liten vegg av
rød sibirkornell fargelegger en ellers noe vinterblek hage...


Og denne vidunderlige solhatt, som er så
kraftfull og fin når den rak og flott
fargelegger bedet...men ikke her, for her
er den bare en liten skulptur til våren kommer...


Denne dekorative saken er en solgul staude
som virker sterk og blir frodig grønn, er også
flott som skulptur mens den hviler seg...


God helg ønskes alle, uansett vær og vind!

5 kommentarer:

  1. Så masse deilige bilder, med løfter om våren. Her er hagen dekket av snø, og plantebordet fungerer som fuglemat-stasjon enda. Men jeg har åpnet esken med frø, og kikket :-)) Gleder meg til å komme i gang, og vurderer å bestille noen flere frø.

    Så nydelig headeren din ble. Herlig himmel, på et flott bilde :-) Kos å komme inn til deg å kikke. Klem Heidi

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder du har! Fuglebadet er lekkert! Ser skikkelig vårlig ut!
    Ha en fin helg!
    klem Hege

    SvarSlett
  3. Så fint du bor til...med skogen bak...og fuglebadet så vakkert! Litt kortere frem til vår hos dere, og tanker om blomster...her er det nok vinter noen mnd til.
    Fortsatt god helg til deg!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  4. Her var det mange fine bilder! Ser ut til at dere bor på en nydelig plass:) Så herlig med skogen som nabo:) Det har vi også, men det blir en del fjellklatring på oss om vi skal gå tur der. Jeg foretrekker heller myk skogsbunn:) Fuglebadet ditt er bare helt utrolig! Som tatt ut fra en Engelsk Cottagehage! Takk for dine fine kommentarer hos meg:) Ønsker deg en god søndag. Klem Ellen.

    SvarSlett
  5. I am surprised at all the green in the middle of a Norwegian winter! I am glad you are enjoying some nice days! Winter is late here (in Texas, United States) this year -- so far it has not yet gotten really cold.

    SvarSlett