fredag 15. juni 2012

Et forsøksprosjekt...

For tre år siden fikk jeg en ide om at
jeg kunne ønske meg en rhododendronhekk...noen
ganger blir jeg påvirket av steder jeg har
vært...som Sofiero, for å ta et eksempel, og uten sammenligning forøvrig, haha... Der
vokser jo all rhododendron nedover i "dalen"
ved siden av parken og Slottet...det er helt vidunderlig. 
Kong Gustaf VI Adolf plantet i sin tid over 
5000 rhododendron med 400 forskjellige arter.









Da jeg kjøpte "hekken", ville jeg helst
ha ulike farger. Den består derfor av hvit, lys blekrosa,
den "vanlige" cerise rosa, lys lilla, dyp lilla og 
fersken. Den jeg viser her er den mørke, dype lilla,
og jeg synes fargen er så flott! Hekken
har hittil klart seg helt fint, den har kommet med
knopper og skudd for fjerde år på rad og ser ut 
til å trives, heldigvis. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar