torsdag 21. juni 2012

Jeg er samfunnsengasjert...

...jeg har alltid vært det. Stort sett engasjerer jeg meg i det meste. Som f. eks. barns rettigheter og urettferdighet i helsevesenet. Køer som hoper seg opp og som gjør at alvorlig syke venter i måneder og år på behandling. Det er blodig urettferdig. 
Spillavhengighet er også noe jeg er opptatt av. Jeg kjenner vel noen perifert, som venner av venner, som har dette problemet, og som står opp for å løpe til spill som er tilgjengelige. Men jeg har aldri kjent det på kroppen, for å si det sånn. Det er jo dem som ikke makter å leve en eneste dag uten å ha brukt penger på spill. Jeg vet tilogmed om en som står tidlig opp om morgenen for å plukke flasker for å samle penger til dagens økt. Resurssterke personer. Stakkars mennesker. Det er et alvorlig tankekors.

Imidlertid, det er som med alt annet, det er den gyldne middelvei som er best. Betsson er et spill alle kan nå på internett. Jeg synes Betsson har fått en unødig negativ klang på grunn av noen få ting som har skjedd, som er tragiske, men ytterliggående. Av den grunn har det blitt skrevet i pressen. Det er ikke spillselskapet det er noe galt med, men dem som spiller. Det vil alltid være noen som overdriver. Som ikke forsøker bare en gang, eller kun gjør det for å la seg underholde en liten kveldsstund.


Faren for spillavhengighet er når spill
overtar livet ditt, det er da det har gått for langt.
Da er det viktig med støtte rundt seg, mennesker
som ser hva du sliter med, og som kan hjelpe deg ut av 
det før det er for sent. Det er slike tilfeller
venner er til for...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar