torsdag 28. juni 2012

Morgenstund er gull i grunn...

I dag var en sånn morgen.
Solen skinte, i skyggen lå doggen ennå
over hagen. Rene drivhuseffekten. Jeg gikk ut
med kameraet. 

Heritagerosen var praktfull

Lupinene sto rakt mot himmelen, og hostablomsten var full av doggdråper

Lavendelen kneiset og salvien var skjønn mot blå himmel

Blått mot blått, skjønt

Akkurat her er det enda mer blått

Salvien var flott mot den klare bakgrunnen


På terrassen står erteblomster og en for meg ny petunia, lilla og gult mot sort bunn


Austinrosen Heritage får avslutte som den begynte,
den er bare en av mine favoritter blant rosene. Det går mot
helg og kanskje ferie for noen av dere. Ønsker dere derfor
 fine dager framover!






7 kommentarer:

  1. Så herlige blomster du har!
    Nydelige bilder. Ha en fin dag, Unn! klem hege

    SvarSlett
  2. Det var da en aldeles nydelig rose!!! Elsker den sarte rosa fargen, og at den er så fyllt! Heter den bare Heritage? Den kunne jeg faktisk tenkt meg selv :) Nydelige bilder ellers også. Det er så deilig med sånne morgener der en bare kan dra på seg en t-skjorte og en shorts, og ta en runde i hagen! Og aller best er det om en kan ta den runden alene, før resten av familien våkner!
    Ønsker deg en god helg!

    SvarSlett
  3. Åh så fantastisk vakre bilder å se på morningen ;)))
    Er jo bare herlig og våkne opp til solskinn :)
    Ønsker deg en fin fin helg
    KLem

    SvarSlett
  4. Fine gleder i en fin hage.
    Vakkert! (:

    Ønsker deg ei riktig god helg.
    Kos deg i hagen og nyt synet av alle de flotte blomstrene. ♥

    SvarSlett
  5. Vakre bilder av sommerblomster.
    Veldig koselig å titte innom deg på denne regnværsdagen å kjenne sommerstemmningen ta over :)
    Ønsker deg en riktig god helg!
    Klem

    SvarSlett
  6. Herlige bilder fra hagen din. Den må være fantastisk å spasere i på denne tiden! Heritage er bare breathtaking! Jeg har hatt den men den frøs helt ned i vinter. Den må tilbake i hagen:) Ønsker deg en fin dommerhelg. Klem Ellen.

    SvarSlett
  7. HaHaha! Den var god, dommerhelg? Jeg mente selfølgelig å skrive Sommerhelg!!:D Fikk kveldens gode latter der ja, hihi

    SvarSlett