torsdag 28. juni 2012

Kveld i hagen...

Gårsdagens hagevandring var så koselig, solen hadde
vært der hele dagen, og da kommer som kjent blomstringen for alvor.
Og det er alltid kjærkomment når noen forbipasserende på veien
kommer innom og tar en hageprat, som i går. Det viste seg å være en "hagegal"
person som meg selv...vi var i samme båt, kan man si... :) jeg bruker si at
"hagemennesker lever i en egen verden og forstår hverandre
veldig godt"... :))

Hosta og cerisefarget margeritt i skjønn forening..
  
Jeg blir bare mer og mer begeistret for hostaplantene mine,
de er så allsidige...

Og disse  små prydnellikene sprer seg så herlig bortover grusgangen,
både hvite og dyp røde, nesten burgunderrøde...

...her i kombinasjon med den gule moseplanten som er en gammel,
kjent staude, de selger den på Plantasjen, men her har den kommet fram fra
tiden da det var en gammel hage rundt huset vårt og jeg elsker den...
Geraniumen blomstrer veldig i år...og et sted blander den seg med
den burgunderrøde nelliken...


Skal si jeg har en kjær følgesvenn når jeg er ute i hagen, egentlig har jeg har to stykker, 
en som følger meg foran huset og en som holder til på baksiden...Snella og
Lillegutt fordeler "oppgavene" seg i mellom...

Kjære bloggvenner,
jeg ønsker derer alle en fin torsdag,


1 kommentar:

  1. Nydelige bilder! Liker godt hvordan nellikene blander seg med andre blomster.. eller er det andre blomster som blander seg med nellikene? ;-)

    SvarSlett