mandag 12. desember 2011

Enkle gaver er topp!

Enkle julegaver er som regel de
koseligste. Det mest spennende jeg kan
tenke meg hver eneste jul, er 
hva mine barnebarn har kjøpt eller laget.


Den som er laget med iver og ekte
engasjement fra minstemann er virkelig
 rørende. Jeg tror nok den er den mest
 personlige gaven jeg får hver gang.


Nå mener jeg ikke å sette de
andres gaver i skyggen...Jeg setter pris 
på dem også. Det jeg
vil fram til, er at en gave verken bør
være dyr eller eksklusiv for å
slå an hos meg...


I år er jeg som sagt i heklemodus, og
det er utrolig mye man kan lage
av fine gaver med garn og heklenål.
Her noen bilder av noen grytekluter jeg 
har laget. Ikke bare synes jeg det er gøy,
men jeg vet at veldig mange setter
pris på personlige, hjemmelagede ting. Og
grytekluter kommer som regel
 til nytte også..

Ønsker alle en fin uke!

6 kommentarer:

  1. Helt enig med deg, det er gaver som kommer med fild og gode tanker, som er de flotteste gavene.. Gryteklutene dine ser jo helt herlige, og fargerike ut... Slike bør befinne seg på etthvert kjøkken :-)
    Det er kjempemoro både å lage, og å få hjemmelagde gaver. Jeg gir bort, spesielt til de voksne, For de fleste har alt, unntatt tid til å lage hjemmelagde håndarbeider. Så der kan jeg som har tid, bidra med mmitt :-) Og kanskje bidra med en liten dråpe i å kunne snu litt på det vanvittige kjøpehysterie, som jule har blitt..
    ha en fin luciadag, og adventstid
    Klem i fra Heidi

    SvarSlett
  2. Fint med gaver man har laget selv. :) Så nusselig katt du har. :) -Husfruas Memoarer-

    SvarSlett
  3. Det enkleste er ofte det beste...jeg blir iallefall utrolig glad for hjemmelagete ting...og liker også å gi bort ting jeg selv har laget!

    Nyt kvelden.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  4. Hei Unn:)...jeg er så enig...hjemmelagde ting er både flott å gi og få:)
    Og du er jo en reser med heklenåla ser jeg :)
    Heldige de som får gave fra deg:)

    SvarSlett
  5. Åja,utrolig koselig med hjemmelagde ting.Lenge siden jeg har fått det selv,men da barna var yngre hendte det rett som det var!
    Av og til kan jeg slå til med noen hjemmestrikka sokker,men i år blir det bare kjøpegaver fra meg!

    SvarSlett
  6. det er dessverre slutt på den tiden.. ungene er blitt store og da blir det kjøpegaver.. men det er ok.. de er så flink å kjøpe ting jeg trenger istedet for fjas og dyre saker..

    ha en fin dag Unn..

    SvarSlett