søndag 4. desember 2011

Magisk stemning...

Lyspynt gir utrolig stemning,
og her viser jeg at ting er på vei
inn i heimen vår. Det er det advent er til.
Forberedelser. Men det er ikke ventetid
 som er den egentlige betydningen av 
ordet...Advent betyr 
ankomst, at Jesusbarnet kommer.



 I gangen henger en lyslenke med engler...


Den gamle engelske brudekjolen
var så sjarmerende at jeg kjøpte den på auksjon
for noen år siden...


Dette skapet kjøpte jeg på
ZANZ i sommer... Egentlig er det en
monter som jeg har snudd på hodet,
og det er meningen det skal være et lite
vitrineskap når alt er på plass...



Må bare bestemme meg for hva
slags lys jeg skal ha i det. Når alle
de små tingene er på plass, er
skapet i boks...

Dagene som kommer er en deilig tid. 
Pusle- og rusledager, mye kos og tid for
tanker...Kall det gjerne meditasjon, bønn
 eller hva du vil. Det viktigste for meg er
uansett at jeg tar meg tid til det.

KLEM 


6 kommentarer:

  1. Det er ei skikkelig koselig tid vi er inne i, og jeg har ihvertfall bestemt meg at det er ingenting å stresse for..kanskje baker jeg, noe Må jeg vaske etter alt kjøkkenarbeid..når det er ferdig;)
    Koselige og flotte detaljer fra deg, jeg liker slike lyslenker!
    Kos deg, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Utrolig koselig er det nå fremover...lys i mørketia...lyslenkene er så fine, selv om det ikke er noen hjemme hos meg. Det ZANZ skapet var veldig søtt, og du finner nok ut av lys-settingen!
    Fortsatt god søndag...den andre!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  3. Ma che bella atmosfera !!!! Ci sentiamo già in tema a presto Valeria

    SvarSlett
  4. Kjempefint skap og fine lyslenker. :)
    Ønsker deg en fin kommende uke.
    Klem

    SvarSlett
  5. Ja riktig lyssetting kan gjøre store forskjeller....

    Ha en fin adventstid

    SvarSlett
  6. For meg har nok all magien med jula blitt borte, etter at jeg fikk vite at romerne innstiftet solverv 25.des flere hundre år før Jesus UKJENTE fødselsdato, og at Paven innstiftet 25. des som Jesus fødselsdag flere hundre år etter hans fødsel. Men en lysfest 24. des er heller ikke å forakte. Men jeg er lei av kjøpepress, stress over alt som man MÅ gjøre før jul, og alt man må ha, for at julen skal bli perfekt. Derfor går jeg for mer lys og naturlige ting, og litt mindre glitter og stas. Og bruker litt mindre penger på gaver og alt som er forventet at man bare må ha. Handelstanden jobber hardt for at vi skal bruke mer og mer penger, og de som har lite, sliter enda mer for å greie å holde på verdigheten igjennom desember måneden. Neste jul skal barnebarna få hver sin hjemmestrikkede genser, og barn og svigerbarn skal få sokker. Så skal jeg ta med Gubben og bikkjer på høyfjellshotell. Bare fordi jeg alltid har drømt om å gjøre det, men alltid har måtte ta hensyn til andre på julaften. Julaften blir hva man gjør det til, men for meg er tiden inne til å prøve noe annet. Kanefart, dombjeller, tømmerstokker og peiskos!!!! Det er noe jeg drømmer om å kunne få oppleve på en julaften. Men i år skal jeg feire min bursdag 23. desember med å tenne bål i hagen, og sitte rundt med tepper og pledd og grille pølser på pinner. Det har jeg også alltid drømt om:DDDD Det er en tid for alt. Klemz Grethe

    SvarSlett