onsdag 21. desember 2011

Mitt romjulsprosjekt...

Når julaften er overstått, og freden senker seg
 over heimen, da er det godt å ha et
avslappende håndarbeid. Heklerier er så
greie å ha i fanget, fordi jeg kan ta det
med meg overalt, uten at maskene rekker osv...


Disse blomstene fant jeg i en engelsk bok som
 heter "100 flowers to knit & crochet.
Der finnes oppskrifter på
 blomster i alle farger og fasonger.


Jeg har så vidt begynt, og det skal etter hvert
bli en del gule og hvite blomster også, og det skal
være en del grønt...


Til slutt skal det bli en pute jeg skal gi bort
til en eldre dame som har bursdag til
våren...så dette blir et spennende prosjekt.


Håper jeg blir ferdig...i tid.


Koselig er det i alle fall å
pusle med disse, som er fra 2.5 cm-8 cm store.
Nå skal jeg pynte ferdig huset og pakke
noen pakker, har kjøpt silkebånd
for at pakkene skal se litt fine ut...

Fortsatt god juleuke til alle! 

5 kommentarer:

  1. Så fine blomster. Gleder meg til å se det videre utover. Og jeg gleder meg til vi er ferdige med julaftem og kan få tid til litt håndarbeider, uten å ha dårlig samvittighet, for å burde gjøre andre ting :-) har lurt på å finne fram litt hekling, her også. Dukkeklær, kanskje :-)
    Det er alltid koselig å titte innom bloggen din her, Ha en fin bittelillejulafte, slolen har snudd.. Og livt smiler . Klem

    SvarSlett
  2. Heisann :)nydelige blomster, blir sikkert en herlig pute - gleder meg til å se det ferdige resultatet :). Her syr jeg sammen lapper for harde livet, slik at lappeteppet til mellomste sønnens nye rom skal bli ferdig til julaften. Ønsker deg gode juledager og kos deg med håndarbeidet :)

    SvarSlett
  3. Bare innom for å ønske deg en fin jul!
    Herlige blomster! Koselig håndarbeid!

    SvarSlett
  4. Herlig...:)
    Ønsker deg en god jul,Unn:)

    SvarSlett
  5. Hei Unn,
    så flotte de er! Takk for kommentarer hos meg. Ønsker deg en riktig god jul! klem Hege

    SvarSlett