lørdag 10. mars 2012

Konkurranse; Sammenplantning

Herlig utfordring hos Anne på Moseplassen!

 
    Roser: Kronprinsesse Mary Castle, The Fairy, Sonnenröschen, 
    Winchester Cathedral, Heritage , Mandarinrose og Lavendel

Hagen min er som jeg selv, impulsiv. Derfor er mine beplantninger deretter. Når jeg kjøper en ny plante eller blomst, setter jeg den der det faller meg inn. Jeg er veldig opptatt av at hagen ikke skal være en park, men en frodig oase med vegger, tak og gulv.


Da den ble anlagt i 2008, visste jeg at jeg ikke ville ha plen. Her er det kun bed og grusganger, noe som er veldig praktisk. Heidi Palmgren er min inspirasjonskilde på området...Dersom jeg ønsker å utvide et bed eller en sammenplantning, kan jeg bare skyve grusen til side og fylle på jord.

Dette er en  oppstammet mandarinrose. Den er
gul, oransje og rosa samtidig...


 Resten av bidragene i denne inspirerende konkurransen

   GOD HELG

7 kommentarer:

  1. Nydelig :)
    Den rosen kan kanskje være en 'peace'?

    Hyggelig at du er med på konkurranse Unn :)

    SvarSlett
  2. Hvor flott du har det, en drøm. Tror den rosen heter Mandarin. God helg.

    SvarSlett
  3. Du har en fantastisk flott hage Unn! Jeg drømmer meg helt bort i bildene dine..Så vakkert!

    SvarSlett
  4. Jeg liker også en hage der ting blir til av seg selv.

    Flott sammenplanting du viser!
    Ønsker deg masse lykke til!
    Klem

    SvarSlett
  5. Å så nydelig Unn , nå kjenner jeg at jeg gleder meg til sommeren og
    Rosen er bare helt skjønn.

    God helg , klem fra Marit.

    SvarSlett
  6. For en flott hage, og helt enig med deg - hagen skal gjenspeile de som bor der. Har en ganske utypisk hage selv, og elsker å blande sammen utradisjonelt. Roser er dog favoritten.
    Ha en super søndag.
    Bente

    SvarSlett
  7. Et kjempekoselig og frodig bed.
    Lykke til i konkurransen :-)

    SvarSlett