lørdag 31. mars 2012

PÅSKE hos Helene/En Dahlia jeg ikke kunne motstå...

I går gikk turen til
Växtriket i Strømstad, den første i år.
Det er tradisjon å reise dit ved påsketider.
For å si det som det er, hadde jeg bursdag i går.
Og det jeg egentlig dro for å kjøpe, var Mårbackapelargoner.




De var store og kraftige, så jeg var veldig
 fornøyd, selv om de ikke hadde så mange
 blomster ennå. Men de kommer, jeg elsker
 de sarte lys rosa blomstene, som 
nesten er hvite.


Søte tusenfryd sto der og smilte til meg,
og da syns jeg at jeg måtte ta dem med meg.
De blomstrete pottene har de på 
Plantasjen til en billig penge, 
friske og sommerlige.


Stemor og fioler hører 
sommeren til, så jeg var ikke sen om å be
 for å si det sånn.



Jeg elsker Gloriosa, noe jeg aldri finner 
på Plantasjen. Men jeg vet at Växtriket har hatt dem,
så jeg ble veldig fornøyd da jeg fant den. 
Jeg smilte fra øre til øre...
Det er mange år 
siden jeg hadde den sist, så det
var virkelig på tide...


Utvalget er enormt og variert i alt fra 
grønne stueplanter
til det en hage måtte begjære. Og for
en service! Dyktige ansatte som vet å ta seg av 
sine kunder. Så kom jeg til knollene. Jeg er ikke
kjempetilhenger av Dahlia, men jeg fant en
rosa jeg syns var pen, og tenkte at jeg 
måtte kjøpe noe jeg ikke hadde 
sett før, og det gjorde jeg ;))


Jeg syns denne var så fantastisk vakker, 
og litt morsom
og annerledes, og riktignok,
 det sto "Nyhet" på pakken, og det var litt gøy. Det er sikkert noen av hagespesialistene her inne
 som kanskje har sett den? 
Jeg er spent på om det blir noe av den altså...



"Tahomas Moonshot" er navnet. Den vakre
auberginefargen er en av mine 
yndlinger, og med den gule rosetten 
i midten var dagen perfekt. Min egen
 bursdag... ble så koselig med kafebesøk
 og et frodig blomsterike.
GOD HELG


Dette innlegget er også bidrag
hos Helene's Mandagstema; Påske

11 kommentarer:

  1. Først må jeg få gratulerer deg med dagen! Tror du hadde en fin dag, etter bildene å dømme.
    Jammen fikk du med deg mye flott hjem. Den Dahlia du fant var super flott og jeg skjønner veldig godt at du falt for den!

    Jeg skal være på leting etter Mårbackapelliser når jeg skal på hagemessa i april. De er så flotte!

    Nydelige stemor, liker godt fargen!

    Ønsker deg en fin lørdag. Klem

    SvarSlett
  2. Gratulerer med vel overstått dag... og jeg blir så glad av slike fine blomster bilder...

    Hvis du ønsker å være med på give away og gavekort trekning ---er du velkommen inn hos meg..
    Ønsker deg en fin påske =)

    Kerstin

    SvarSlett
  3. Grattis med overstått :-) Masse flotte planter ! Vi bodde to år på Hvaler for noen år siden, og da var det greit å ta seg en tur til Strømstad.
    Ønsker deg en fin søndag
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  4. Vel overstått bursdag!!
    For en flora du viser, og det så aldeles nydelig ut..flotte bilder også!!
    Her synes jeg synd på mine stemor som står på stua:O)
    Ha en fin søndag, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  5. Vel overstått og gratulerer med mange flott blomster.
    Sistemann ut var veldig spesiell.
    God påske.

    SvarSlett
  6. Gartulerer med vel overstått dag.
    Flotte bilder du har tatt, og den Dahlia'n var jo bare überlekker :-)

    SvarSlett
  7. Så vackra bilder! Tänk vad blommor gör gott för själen.
    Gratulerar en dag för sent :)

    SvarSlett
  8. Hei, hei!
    Jeg er bare innom så snarlig for å fortelle at
    Nettbutikken min nå er åpen!
    Jeg har lagt inn masse varer,
    og mere er på gang.
    I anledning åpningen,
    har vi mange varer til redusert pris.
    Jeg håper Butikken faller i smak,
    og skiller seg ut av mengden,
    og at du tar turen innom,
    igjen og igjen.
    Du må gjerne lagre adressen :)

    www.tinesshabbychic.com

    VELKOMMEN!

    SvarSlett
  9. Hei :)
    Gratulerer med dagen! :)
    Håper du hadde en fin dag! med alle bildene du deler , så ser det ut som du hadde en fin bursdag. utrolig mange flotte blomster! :)
    legger meg til som følger hos deg, for jeg vil gjerne følge med deg videre! :) tror jeg ble nr 100 ;)
    God påske til deg!
    Påske hilsen fra Olea:)

    SvarSlett
  10. Tusen takk for besøk og hilsen hos meg. Her var det utrolig mye fine blomster. Jeg holder på å skal bli hage-entusiast, så jeg blir så glad når jeg finner så flotte blogger med mye hage. Ha en riktig fin påske !!

    SvarSlett