lørdag 14. juli 2012

Astrid i full flor...


er...Astrid Lindgren. Det handler altså
om rosen som er oppkalt etter barnebokforfatteren.
Denne rosen er hardfør, har jeg fått vite, og det kan se sånn ut,
for den blomstrer veldig akkurat nå og brer seg utover. Jeg plantet
den i fjor, og det ser ut til at den trives,
sammen med Schneewittchen (rett stavelse, tro??), 
Eden Rose og lavendel.








Her er det ustabilt vær... akkurat nå skinner sola,
men før en vet ordet av det kommer det noen byger. Men det
er jo godt for jorda da, og ryggen min, for jeg slipper
å vanne...Det er en grunn til at det vokser som det 
gjør i hagen i år. Vanligvis er det revebjella som sprer 
seg, noe den har gjort i år...Men den verste i år
er fredløs som er over alt...så jeg må innrømme at jeg har tatt
vekk noen av dem, ellers hadde den tatt over hele det lille
hageriket mitt!




2 kommentarer:

  1. Astrid er nydelig, det er helt sikkert. Jeg kjøpte min i fjor og den har overlevd helt fint i vinter. Det er riktig stavelse hvis du tar bort en T tror jeg... :-)
    Ustabilt vær her også. Roser og lavendel er så nydelig i sammen. God helg!

    SvarSlett
  2. Enig i at roser og lavendel kler kvarandre :-)

    God helg!

    SvarSlett