onsdag 4. juli 2012

Nye favoritter i hagen...

Når det gjelder det jeg planter i hagen, har jeg ikke
vært flink nok til å ta vare på navnene. Det er både irritabelt
og veldig dumt å ikke lære seg navnene og eventuelt skrive det ned. I år 
har jeg heldigvis blitt bedre, klok av skade...

En favoritt av året er "Eden rose"...den er bare
så skjønn og ubeskrivelig vakker, at når jeg ser på den, klarer
jeg ikke å rive meg løs...hehe. Det er helt sikkert mange i
haggebloggernes verden som har sett den før..., men jeg måtte bare 
vise den her. 


Den andre som har blitt favoritt i år, er alle liljene
som spretter opp av de store hostabladene...Hosta er jo et vel
kjent, fantastisk dekorativt og nyttig innslag i de fleste hager. Mange av 
de jeg har i hagen min, er 4-5 år gamle, og jeg har virkelig ikke
helt fått øynene opp før nå, hver gang jeg ser på
dem, banker hjertet mitt ekstra hardt...


Dette mener og tror jeg er Austinrosen "Queen of Sweden",
denne Austinrosen er bare helt nydelig...Hvis jeg tar
feil, håper jeg noen retter på meg, altså...


Til slutt; denne har jeg to av. De begynte å bli store i fjor, 
men i år har de vokst noe enormt. Lurer veldig på
hvilken rose dette er.
Noen som vet?


Ja, dette ble mye om roser, men de er på sitt
vakreste nå, og jeg bare måtte snakke om dem.

Fin dag ønskes dere!

6 kommentarer:

  1. Nydelige roser! Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med navn på de. Hosta er en fin plante ja, og de har virkelig vakre blomster.

    SvarSlett
  2. Hei Unn. Rosene dine er bare himmelsk vakre! Edenrose er sjelden vakker! Jeg hadde den tidligere men den frøs ned en hard vinter her. Jeg så et fantastisk eksemplar i en privat hage i Danmark som var bortimot 3 meter høy og nesten like bred. Din rose Queen of sweden er jo helt utrolig! nyyydelig blomsterfarge og form. Så romantisk! Jeg plantet den for første gang i min hage nå i vår, den var full av vakre knopper helt til rådyrene tok den..og rundt 30 andre i hagen vår:( Jeg gråt av fortvilelse, for det var jo rosene jeg hadde gått å gledet meg til i hele vinter. Derfor nyter jeg andre sine roser nå, slik som dine:) Og prøver å fokusere på mye annet vakkert i hagen som rådyr og snegler ikke har spist opp. Takk for at du deler fra din vakre hage Unn. Det er en fryd å se:) God klem fra Ellen.

    SvarSlett
  3. Vakre roser begge to! Jeg kan desverre ikke hjelpe med navn på den siste. Hosta er flotte planter. I tilegg til dekorativt bladverk har mange også nydelige blomster. Din hadde de vidunderligste hvite blomster!

    SvarSlett
  4. Så nydelige roser! Jeg er også dårlig på å skrive ned hva jeg planter, men vet jeg har to Leonardo da Vinci-roser, og de er i ferd med å blomstre nå;) Liker roser som er remonterende, som ikke slipper bladene ned i bedet:))
    Sola skinner, mor er glad:)
    Klem fra mæ;)

    SvarSlett
  5. Fantastiske Austin-roser..det er mine favoritter:)
    Bare vis mere...får ikke nok av slike nydligheter:))
    Takk for du deler:))

    SvarSlett