fredag 13. juli 2012

Dagens rose...

Leonardo da Vinci er et nytt bekjentskap for meg. 
Kjøpte den i år, og foreløpig er den frodig og full 
av knopper, og det skal bli fint å følge 
den framover.



Jeg har veldig mange lyse roser i hagen, så det er veldig 
trivelig med en rose med en noe friskere rosafarge,
forandring fryder jo...



Aspirin er også en ny en for meg, med 
den sarteste rosafarge en kan 
tenke seg, nesten hvit...Den kan 
minne både om en porselensrose og en marsipanrose...



I dag har jeg tenkt å klippe av alle de visne knoppene på
rosene, det må  gjøres, det også.
Da ønsker jeg alle mine venner en riktig god
helg. Håper været blir mer stabilt...


4 kommentarer:

  1. Nydelige roser! Får håpe at været blir mer stabilt, ja. Er så lei regn nå at jeg kan ikke få sagt det. Ha en fin helg uansett vær! Klem

    SvarSlett
  2. roser er det vakreste jeg vet. Jeg kjenner ikke til rosene du viser frem her, for mine lyse rosa roser er av den historiske typen. Men jeg har en sart-rosa rose av den engelske typen. Rapsody in blue er nok den fineste rosen jeg har, men Graham Thomas (gul) er absolutt ikke å forakte den heller. Og klatrerosen Lykkefund er absolutt fabelaktig når den blomstrer, og ser ut som en foss. Det finnes roser for en hver smak, og for den sagt skyld også for enhver hage. Leter man, så finner man også roser som klarer seg utmerket i hardføre strøk, feks Rosa Rugosa, Hansa og rosa splendens med flere. Kanskje ikke så spennende, men roser er endog roser. Klem Byfrua

    SvarSlett
  3. Vakre roser!
    Du er dyktig som får dei til.

    God helg i det grønne :-)

    SvarSlett
  4. Nydelige roser og flotte farger har de.
    God helg , Maritklem.

    SvarSlett