torsdag 12. juli 2012

Kraftig buskrose som skifter farge ;)

Ja, det er faktisk tilfelle, denne buskrosen, som er diger og 
kraftig, er spraglete i knoppen, fra nesten hvit til dyp, mørk rosa.
Når den står i blomst, ser den ut...


...som denne under, eller...


...aningen mørkere...


Når den så har blomstret litt, blir den lysere...


...og lysere...


Dette er, etter mitt ringe skjønn, en buskrose
som virker utrolig hardfør. Jeg kan huske jeg så
den i et hageblad en gang, der den ble anbefalt å kjøpe,
og neste gang jeg så den i plantesenteret,
kjøpte jeg den! Men jeg husker altså ikke navnet...veldig dumt.

Fin torsdag til alle, snart er det helg :)

2 kommentarer:

  1. En utrolig nydelig rose! Spennende med de som skifter farge. Jeg har en Rhododendron som skifter farge fra rosa til nesten hvit ettersom blomsten blir eldre! Jeg kjøpte meg en buskrose i sommer som heter Queen of Sweden, som jeg er litt spent på. Fra før har jeg to Lykkefund, så rosedillen er ganske fersk. Er ikke så glad i torner.....

    SvarSlett
  2. Tusen, tusen takk for koselig kommentar fra deg, slikt gir så mye.

    Ja, jeg måtte kommentere innlegget ditt, for du skrev tanker jeg lenge har hatt selv.
    Og mange lar seg dessverre både "kjøpe" og lure.
    Menjeg er ganske sikker på at veldig mange er enige med deg også, men i det sjulte.

    Klem fra Marianne

    SvarSlett