mandag 9. juli 2012

MANDAGSTEMA #48# - SEVERDIGHET

På vei til kirke...ikke hvilken som helst kirke.
Nidarosdomen...Jeg er veldig glad i Trondheim, og dette var en 
spesiell dag. Jeg har fortalt om det før her på bloggen. Det var to dager 
etter terroren rammet lille Norge.
Mine tre eldste barnebarn og jeg hadde planlagt denne turen 
en sstund, idet den mellomste jenta egentlig skulle vært på leir på
Utøya. Av ulike årsaker reiste hun ikke...og det har i ettertid
blitt et alvorlig og skremmende tankekors 
for oss som familie.  



Vanligvis er Nidarosdomen en praktfull severdighet. Den er
mektig, og det var den også
denne helgen. Men det ble en spesiell opplevelse, å gå til nattverd med tre
tenåringsjenter, der den ene hadde mistet kameraten sin på Utøya
to dager tidligere...




Vi håper og ber om at det aldri mer hender oss...
i vårt lille land.
Da jeg kom hjem måtte jeg lage et hjerte av
roseblader, for å vise min medfølelse med alle de 
berørte, alle dem som mistet en, eller kanskje enda fler,
jeg kommer aldri til å glemme dere.
UNN


7 kommentarer:

  1. Ja, jeg husker godt historien din. Nydelige bilder fra Trondheim, aldri vært de. Ellers så er jeg stadig på hagevandring hos deg, vakkert. Ha en fin ny sommeruke.

    SvarSlett
  2. Flotte bilder, men en skremmende opplevelse som nesten kunne skjedd.
    Ha en fin uke
    Ingun

    SvarSlett
  3. Så fina bilder och så fängslande det du skriver. Hoppas ingen får uppleva det som hände förra sommaren.

    SvarSlett
  4. Den hendelsen satt spor etter seg i en hel befolkning. Jeg vil egentlig ikke si annet enn takk, for dem som ikke døde.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/07/09/severdigheter-ja-sa-klart/

    SvarSlett
  5. Fina bilder från Trondheim som är så vackert! Fin text har du också och jag saknar ord för att skriva om den förfärliga händelsen.

    SvarSlett
  6. Vakkert skrevet og jeg er sikker på at du og din familie hadde en fin tur i Trondheim. Det å komme til en så flott dom tror jeg kan være et aktivt bidrag til å avhjelpe sorgen på en bedre måte. Det vil være en minnerik tur som jeg tror vil representere både sorg og glede for frmtiden. Du har gjort et godt valg. Klem

    SvarSlett