onsdag 18. juli 2012

Himmelsk roseduft i hagen...

I dag har jeg vært en tur i Sverige. Jeg skulle på Harry kjøtthandel 
med mor og svigermor. Men først kjørte vi til Växtriket i Strømstad,
der de har et fantastisk utvalg i selve hagesenteret. Det dukket 
opp noen roser, av "Ta-tre-betal-for-to"slaget, og jeg greide ikke
la være, en bunndekkerrose, ved navn "Rose Elfrid"...  







Denne rosen var bare så stor og skjønn at
det var vanskelig å reise fra den. Jeg hadde egentlig tatt to andre
klatreroser i handlevogna, men så fikk jeg se denne skjønnheten
med en himmelsk duft. "Schneewalzer", jeg har aldri
sett den før, men vakker var den. Og de to andre ble pent satt
tilbake i hylla igjen, for denne kostet såpass mye at jeg syntes
det ble litt i drøyeste laget... Men jeg fant en jeg har ønsket meg
lenge, "Ghislaine de Feligonde", den er så vakker,
men bare i knopp foreløpig, så bilder kommer senere.


2 kommentarer:

  1. Nydelige roser! Jeg skal vært der, og de har mye fint som frister. Vanskelig å la være... ;-)

    SvarSlett
  2. Kjempe flotte roser!

    Ønsker deg en fortsatt fin uke! Klem Vivi

    SvarSlett