fredag 20. juli 2012

Mitt paradis...

...er ingen hytte ved sjøen, en båt på vannet eller
en gassgrill med tusen funksjoner. Mitt sommerparadis
er hagen...som når lavendelen står i full flor,
klematis og roser er på sitt beste, og det er jo stort
sett hele tiden noe som er på sitt fineste, vakreste, skjønneste,
jeg finner ikke ord nok...Det er da jeg må være hjemme...stort
sett hele tiden... 










Jeg skal fire dager til Stockholm denne sommeren, 
det er alt. Jeg må bort til alle holmene, vannet, Slussen,
båtturene i denne vakre Nordens Venezia. Til Skeppsholmen, 
Skansen, Gamla Stan, mulighetene er mange...For det er noen år 
siden sist nå. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har
vært der, men nå må jeg dit igjen...Og jeg kommer tilbake
hit, til kronprinsesse Mary i blomst, til hagen, som er 
mitt sommerparadis.




10 kommentarer:

  1. Jeg forstår deg så godt! Vet at jeg må bort for å lengte hjem, men det er så vanskelig når hagen er på det vakreste. Ha en god tur til Stockholm!

    SvarSlett
  2. Så vakkert du sier det! Og så enig jeg er med deg! Jeg har den samme følelsen! Må være kjemme mest mulig. og i marka! nydelig i hagen din!
    -Margit-

    SvarSlett
  3. Jeg skjønner veldig godt at hagen er ditt paradis. Jeg har det på samme måte, og skulle ønske at tiden sto stille noen ganger!

    Nyt hagen din og alt det flotte som blomstrer hos deg!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  4. Ja, det er godt å lese om flere som er hjemmekjære. Hagen et mitt paradis også. Folk kan bare ha både hytter og båter, jeg stortrives i hagen. Godt at vi alle er forskjellige :-)
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. Og det ser ut som du har litt av et paradis også, det ser nydelig ut! Jeg har vært hjemme så langt, men det blir nok noen hyttedager på meg;) Har aldri vært i Stockholm, men har skjønt det er vakkert der.
    Nyt paradiset, klem;)

    SvarSlett
  6. Så vakkert! Godt å finne sitt paradis. Sommarklem frå Sunnmøre med 12 grader er(kan innrømme at eg lengtar etter varme)

    SvarSlett
  7. Ja kan man få de bedre en i hagen når alt en har puslet og stelt står å strutter og er i blomst.
    Nydelige bilder Unn og en fabelfanatstiske hage som du har.

    Ha en fin helg , Maritklem.

    SvarSlett
  8. Du har virkelig en herlig hage, Unn! Ha en kjempefint tur! Har bare vært der en gang og kunne godt tenkt meg tilbake til Stockholm. Stor klem Hege

    SvarSlett
  9. Du verden for en flott hage du har! Forstår godt at dette er et paradis å være i. Herlig!
    Line

    SvarSlett
  10. Min by-hage er innvandert av snegler, og jeg har fått snegle-syken i høyre snegle-killer-arm :D Uten at det har hjulpet så mye. Så til høsten skal all gress bort, og alle de plantene som snegler bare elsker. Der i blant valurt. I første omgang skal det legges salt, filtduk og pokk utover der hvor det er gress i dag. Og alle plantene skal fjernes. Der etter skal det plantes med omhu. På campen har jeg hatt veldig lite med snegler, men i går var jeg en runde utenfor min campinghage, og killa ganske mange med Maldoon gourmet salt, anbefalt av kokker:DDDDDD Jeg tok også seks sykker i min campinghage i går kveld, og det er flere enn jeg har tatt til sammen så lenge jeg har hatt denne plassen. Så da må jeg bare anta at sneglene også har kommet hit til Campingen. Kanskje du har noe peiling på hva slags planter som holder disse ekle krypene unna? Hva med tagetes og Ringblomster? Send meg gjerne svar på epost: livetsgodesider123@gmail.com
    Hilsen fra Byfrua

    SvarSlett