tirsdag 31. juli 2012

Ghislaine de Feligonde...ny i familien

...den er min seneste erobring på rosefronten, og jeg
håper den kommer tilbake neste år, som alle de andre rosene,
i alla fall er den fin nå... Jeg leste om den
i et hageblad og ble hekta, rett og slett. Der ble rosen
beskrevet som en duftende, lys kremhvit-lys gul-fersken-rosa
skjønnhet, mens knoppene ble beskrevet som orange,
og det er faktisk det de er. Det er en helt skjønn slyngrose.





Ghislaine de Feligonde er aldeles nydelig...

Det er helt sikkert at jeg kommer til å nyte
den i år, uten at jeg vet hvordan den vil trives sammen med de
andre rosene. Min plan er at denne, sammen med alle, skal lage
små rom i hagen. Hagen er jo ikke stor, og trenger høyde. Jeg har lest flere
steder, at for å utnytte plassen i en liten hage, må man også bruke muligheten
til å bygge den i høyden.
 Nå er det så mange rosesorter- og navn,
at jeg skal være glad om jeg lærer meg ;) de fleste rosenavnene
som allerede har dukket opp her... Jeg har som mål ;)) å
lære navnene på dem jeg har fått til nå...


4 kommentarer:

  1. Den er nydelig med sine duse farger.
    Du får nok mye glede av den .

    Å vente ett år på en rose det greier vi fint vi blomstergale he he , du som er så flinke med blomster får sikkert se den igjen til neste år.

    Ha en fin dag , Maritklem.

    SvarSlett
  2. Det er lett å bli hekta på roser! Denne var virkelig nydelig!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  3. Den var nydelig! tro det eller ei, men ingen av mine roser er sprunget ut i år ennå..verken hjemme eller på hytta, men de står i knopp..sier vel noe om tempen:))
    Nyt siste rest av juli, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  4. Nydelige roser :)
    Du tar veldig fine bilder!

    Så koselig at du likte blåfargen :)
    Det er : Lady 5081 fabrikk.
    Blåfargen skifter med lyset, vi er kjempefornøyde :)
    Klem til deg

    SvarSlett