fredag 10. juni 2011

Arv fra farmor

Jeg har vært så heldig at jeg har arvet en del gamle ting fra farmor, men som opprinnelig sto i oldemors hus..., som dette fatet...



Det er vel ikke sjeldent, men jeg er så glad i det! Faktisk så er det porselen og forestiller en krukke med blomster...nydelige farger er det og.


De to sorte boksene fikk mannen min gratis en gang han handlet på Rema, jeg synes de er knallfine!


Ved siden av Mårbackapelargonene i kjøkkenvinduet  har jeg en porselensblomst som kommer med blomster ustanselig. Trodde de bare kom en gang i blant jeg, men ikke på denne...


Til dere som har lyst til å prøve dere på en porselensblomst, kan jeg bare si at den er ikke vanskelig å stelle! Den trenger bare en liten skvett vann pr. uke. Beklager at bildet ble litt mørkt...


 Her ser du en krok av stua mi og til høyre skimtes bokhylla jeg fikk etter pappa...den er fra 1950-tallet og er ganske stilig. Og den er blytung, heltre bjørk tror jeg. Setter så uendelig pris på den...


Jeg er jo katteelsker, så da jeg var i Bryssel og på vei hjem, kjøpte jeg en pute med kattepuser på flyplassen, og den er like fin, for den er bare på pynt!



Til dere som ikke liker kattepuser eller er redd dem, vær snille med dem! Noen tror at katter er dumme, noe de ikke er, de er faktisk mer intelligente enn hunder, har jeg lært. De er noen følsomme dyr med øyne og ører, og ikke minst værhår...som de føler seg fram med.


Ha en bra dag!

Tintin




2 kommentarer:

  1. Så koselig med gamle arvede ting:o)..Men jeg må nå si at jeg falt pladask for den fine pusen din! Helskkjønn;o)

    Endelig helg! Kos deg!
    Heleneklem

    SvarSlett
  2. Gamle ting liker jeg også :) Og slik porselensblomst har jeg også hatt, fikk stikling av mormor, de dufter herlig når de blomstrer! Men tross lettstelt, klarte jeg dessverre ta livet av den...tror den fikk frost i et åpent vindu.
    Koselig blogg du har, her vil jeg titte innom igjen!

    Klem fra Ingrid Andrea

    SvarSlett