lørdag 25. juni 2011

Peoner og akeleier




Mens andre bruker penger på klær eller fiskeutstyr,
 bruker jeg penger på hagen. Det er min retreat sommertid.
Jeg elsker hagelivet. Og blomster...


Peonene bruker tid på å blomstre, men når de først
 kommer, blir de store busker med disse
utrolig vakre blomstene, som alle elsker.


En annen blomst jeg er veldig glad i er akeleie.
Dette er en gammel staude som er så inderlig vakker...
Bare se på denne lavendelblå varianten..wow!



Denne delphiniumblomsten har en så intens
blåfarge, at når jeg ser at den begynner komme,
greier jeg ikke vente til den er i full blomst
 før jeg knipser...



Denne usedvanlig vakre campanulablomst fant jeg på
Plantasjen da jeg var innom i dag. Den har store klokker,
men en helt spesiell fasong. Bilde kommer senere...



God lørdags kveld!

Tintinklem

2 kommentarer:

  1. Så nydelige blomster. Du får fantastisk mye igjen for å bruke tid og penger på hagen.

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei.
    Holder på å skal lage hage her hjemme, og Peoner er absolutt en av staudene som skal plantes etterhvert.. Lys rosa har jeg tenkt.
    Ha en fin Søndag.
    LenaE

    SvarSlett