mandag 20. juni 2011

Pappas kule retrohylle


Pappas vakre retrohylle er like flott i dag.
Jeg vokste opp på 50- og 60-tallet, og
jeg ser at jeg er så heldig å ha arvet
mange morsomme retroskatter! Festlig, altså.


Hylla er i heltre bjørk og skikkelig tung. Som bly.
Den er derfor ikke enkel å flytte på.
Beina er superlekre, men de kom ikke med på bildene
 pga. en gruuusom kabel på gulvet. Hm... 


Jeg vokste opp med massevis av bøker, for pappa
elsket å lese og samle bøker. Og jeg var så
heldig å arve denne enorme skatten... 


Derfor er hyllene mine fulle av gamle, slitte bøker
og selvfølgelig mine egne, nye og moderne...


...og min indiske elefant som jeg elsker...


...bøkene er uvurderlige, og jeg er stolt
av dem. Dessuten er bøker supre
å dekorere med, så jeg har bokstabler
overalt rundt i heimen. De er en del av
meg og min personlighet og helt naturlige 
å bruke i interiøret.

Ha en fiiin mandags kveld! 



4 kommentarer:

  1. Fin hylle!! husker vi hadde ei sånn hylle for en del år siden, men den er blittborte underveis i livet:DDDD Bøker er det beste jeg vet også, selv om jeg ikke har tatt vare på så mange gamle:DDD Klemz Grethe

    SvarSlett
  2. Hei :)
    Flott hylle. :)
    Elsker bøker jeg også, gamle som nye.
    De nye leses og de gamle er stilleben rundt i huset og i bokhyllen. :)
    Synes bøker gir huset en lun atmosfere. :)
    Ønsker deg en fin kveld. :)

    SvarSlett
  3. Først vil jeg takke for gode kommentarer hos meg. Skulle gjerne ha rukket å være innom alle, hvert innlegg, men tiden strekker ikke til.

    Koselig med gamle bøker, men har nok ingen. Veldig stilig å ha til pynt.

    Klem Bente

    SvarSlett
  4. Tusen takk for fine og rosende ord hos meg!!
    Det varmer ♥

    Fiiine retrohylla!
    Og fiiine elefanten!:O

    Klem ♥

    SvarSlett